8 τρόποι να αυξήσετε τη γονιμότητά σας

1) ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Μια ισορροπημένη διατροφή αυξάνει τις τις πιθανότητες σύλληψης, αυτή θα πρέπει να είναι πλούσια σε:

Α) Πράσινα λαχανικά π.χ.: σπανάκι, λάχανο, μαρούλι, μπρόκολο (διότι περιέχουν φυλλικό οξύ, βιταμίνη Β που συμβάλλει στην παραγωγή καλής ποιότητας σπέρματος και στην πρόληψη γενετικών ανωμαλιών της σπονδυλικής στήλης του εμβρύου.

Β) Ξηρούς καρπούς όπως: καρύδια και αμύγδαλα διότι περιέχουν ω-3 λιπαρά και βιταμίνη Ε που βοηθάει στην παραγωγή υγιών κυττάρων.

Γ) Εσπεριδοειδή όπως: πορτοκάλι, γκρέιπφρουτ, λεμόνια γιατί είναι πλούσια σε βιταμίνη C, αυτή αυξάνει την κινητικότητα του σπέρματος και προάγει την ωορρηξία.

Δ) Δημητριακά ολικής άλεσης και γενικότερα σύνθετους υδατάνθρακες που περιέχουν βιταμίνη Β και Ε, οι οποίες είναι απαραίτητες για την ορμονική ισορροπία και την παραγωγή ωαρίων και σπερματοζωαρίων.

2) ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΟ ΒΑΡΟΣ

Το υπερβολικό σωματικό λίπος οδηγεί σε υπερπαραγωγή ορισμένων ορμονών που διαταρράσουν την ωορρηξία, ενώ ο κύκλος μπορεί να είναι λιγότερο τακτικός.

Επιπλέον το υπερβολικό χαμηλό βάρος συμβάλλει στην μείωση της παραγωγής αρκετών ορμονών, οι οποίες είναι υπεύθυνες για την παραγωγή ωαρίων καθώς και στην δυνατότητα διατήρησης της εγκυμοσύνης!

3) ΑΣΚΗΣΗ

Μετά από μελέτες διαπιστώθηκε ότι η μέτρια σωματική άσκηση αυξάνει το ποσοστό γονιμότητας στις γυναίκες ενώ αντίθετα η έντονη άσκηση την μειώνει. Ιδανική είναι η αερόβια γυμναστική (περπάτημα, ποδήλατο) 30’ την μέρα.

4) ΔΙΑΚΟΠΗ ΚΑΠΝΙΣΜΑΤΟΣ

Οι τοξίνες του τσιγάρου επηρεάζουν τόσο τους άνδρες όσο και τις γυναίκες.

Στους άνδρες μειώνεται η ποσότητα και η κινητικότητα του σπέρματος ενώ στις γυναίκες βλάπτονται τα ωάρια (εμποδίζοντας την διαδικασία γονιμοποίησης και εμφύτευσης) και επιπρόσθετα προκαλείται γήρανση των ωοθηκών. Επίσης το κάπνισμα ευθύνεται για αποβολές, πρόωρους τοκετούς και λιποβαρή νεογνά.

5) ΕΛΑΤΤΩΣΗ ΤΗΣ ΛΗΨΗΣ ΑΛΚΟΟΛ

Η υπερκατανάλωση αλκοόλ επηρεάζει αρνητικά το σπέρμα καθώς και την ικανότητα σύλληψης λόγω της αλλαγής των επιπέδων των οιστρογόνων ενώ μπορεί να προκαλέσει και ζημιά στο έμβρυο.

6)ΗΡΕΜΙΑ

Το άγχος (stress) ή η κατάθλιψη είναι από τους χειρότερους εχθρούς της γονιμότητας. Η δυνατότητα σύλληψης μειώνεται όταν υπάρχει υπερβολικό stress! Στην Ελλάδα ειδικά που υπάρχει τεράστια πίεση από τον στενό οικογενειακό κύκλο υπάρχει και υψηλότερος βαθμός stress στο ζευγάρι.

7)ΣΩΣΤΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΩΟΡΡΗΞΙΑΣ

Η γονιμοποίηση του ωαρίου επιτυγχάνεται μόνο όταν γίνεται η ωορρηξία.Tα σπερματοζωάρια ζουν 72 ώρες και το ωάριο 24 ώρες. Η ωορρηξία συμβαίνει σε ένα σταθερό κύκλο 28 ημερών στην 14η ημέρα. Επομένως αυτή την μέρα ή ακόμα και δύο μέρες πριν πρέπει να υπάρχει ελεύθερη επαφή προκειμένου να γίνει σύλληψη έλεγχος ωορρηξίας μπορεί να γίνει είτε με κολπικό υπέρηχο στο ιατρείο είτε με τεστ ωορρηξίας που υπάρχουν στα φαρμακεία.


8) ΠΛΗΡΕΙΣ ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Ο έλεγχος του ζευγαριού ξεκινάει από τον άνδρα με ένα πλήρες σπερμοδιάγραμμα. Είναι μια εξέταση πολύ σημαντική η οποία μας δείχνει άμεσα ποσό γόνιμο είναι το σπέρμα. Ο ανδρικός παράγοντας αποτελεί περίπου το 40% των περιστατικών υπογονιμότητας.

Στην γυναίκα κάνουμε πρώτα έναν πλήρες ορμονικό έλεγχο και μια υστεροσαλπιγγογραφία η οποία μας δείχνει την κοιλότητα της μήτρας και την διαβατότητα των σαλπίγγων.